.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح های پژوهشی دانشگاه ها قدرت اجرایی داشته باشند
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه فعالیت در حوزه دانش‌بنیان فقط دادن طرح و برنامه و آمار بر روی کاغذ نیست، گفت: زمانی این برنامه‌ها و طرح‌ها ارزشمند است که قدرت اجرایی شدن داشته باشد که معاونان پژوهشی باید در این زمینه نظارت و توجه بیشتری داشته باشند.

 شمال نیوز: رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه فعالیت در حوزه دانش‌بنیان فقط دادن طرح و برنامه و آمار بر روی کاغذ نیست، گفت: زمانی این برنامه‌ها و طرح‌ها ارزشمند است که قدرت اجرایی شدن داشته باشد که معاونان پژوهشی باید در این زمینه نظارت و توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری،دکتر کیومرث نیازآذری در شورای پژوهشی استان مازندران در ساری با بیان اینکه یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی از گسترش تحصیلات تکمیلی توسعه فعالیت‌های پژوهشی است، اظهار کرد: نگاهی که مجموعه دانشگاه در توسعه تحصیلات تکمیلی به دنبال آن است و ما انتظار داریم توسعه فعالیت‌های پژوهشی و گرایش آن با نگاه کاربردی است که در آن ایده به محصول تبدیل شود.

وی با توجه به اینکه تعداد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و نیز اعضای هیات علمی با درجه علمی استادیاری در استان بسیار مناسب است، گفت: وجود این ظرفیت بسیار مناسب و مثبت موجب شد تا محصولات جدید ظهور و بروز کند که این یک پیشرفت و امید به آینده است.

نیازآذری، آموزش و پژوهش را دو بال دانشگاه عنوان کرد و افزود: آموزش چگونه پژوهش کردن را به ما می‌آموزد و اگر نتیجه پژوهش ما قابلیت استفاده و باروری نداشته باشد این موضوع با اهداف پژوهش که تولید و توسعه علم است مغایر است.

وی استفاده از طرحهای پژوهشی که در واحدهای دانشگاهی انجام شده است را یک راهبرد و یک راه کار عنوان کرد و گفت: استادان برای این طرحها زمان صرف کردند و دانشگاه نیز متقبل هزینه شده است و باید از همین طرح‌ها برای تقویت و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و درآمدزایی استفاده کرد.

دبیر هیات امنای استان مازندران با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با روسای دانشگاه‌ها افزود: همه مسئولان و معاونان پژوهشی نسبت به کار خود تعصب و جدیت بیشتری داشته باشند و به هیچ وجه در امور علمی و پژوهشی به ویژه امور مربوط به پایان نامه‌ها و مقالات مدارا و سازش نکند و مطابق بخشنامه صریح و قاطعانه تصمیم بگیرند.

وی عنوان کرد: دانشگاه محل پرورش نیروی انسانی متخصص، افکار و تربیت نسل هاست و ما نسبت به نسل‌های آینده وظایفی داریم و هرگونه سهل‌انگاری و سهل‌اندیشی خصوصا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خیانت و نابخشودنی است.

نیازآذری گفت: ظهور و بروز آنچه که دانشجو در دانشگاه می‌آموزد بر عهده پژوهش است و از این حیث پژوهش مسئولیت سنگینی دارد.

وی در مورد مشکل برخی از دانشجویان پژوهش محور و عدم همکاری استاد راهنما به هر دلیلی عنوان کرد: دانشجویان با ارائه گزارش و درخواست کتبی به معاونین پژوهش واحد نسبت به تغییر استاد راهنما اقدام کنند.

نیازآذری با توجه به مطالبات برخی از استادان، افزود: حقوق استادان و امور مربوط به پایان نامه باید در موعد مقرر و بصورت کامل پرداخت شود و واحدها در این زمینه به هیچ وجه تعلل نکنند زیرا استادان سرمایه‌های این دانشگاه هستند.

وی با توجه به تسویه حساب طرح‌های پژوهشی تاکید کرد: همه مجریانی که طرح‌های پژوهشی خود را به پایان رساندن مطابق مقررات هزینه های آنرا دریافت می‌کنند اما افرادی که بنابه هردلیلی نتوانسته‌اند در زمان مقرر طرح خود را به اتمام برسانند باید با مجوز واحد و در صورت امکان تمدید و در غیر این صورت هزینه طرح بهمراه جریمه را مطابق مقررات به طور کامل به واحد عودت دهند.

نیازآذری با توجه به افزایش سطح کیفی مجلات، ادامه داد: سردبیران و مسئولان نشریات دقت بیشتری داشته باشند و در ارجاع مقالات به داوران عملکرد دقیق و درست را معیار خود قرار دهند.

وی در مورد احکام اعضای شورای انتشارات واحدها نیز افزود: رئیس شورای پژوهشی استان موضوع را پیگیری و بعد از بررسی و اعلام نتیجه و احراز شرایط احکام افراد صادر خواهد شد.

انتخاب پژوهشگر برتر هر واحد بخش دیگر صحبتهای نیازآذری بود که گفت: انتخاب پژوهشگر برتر واحد یک کار انگیزشی و مثبت است و همه واحدها برابر ضوابط و پارامترهای مشخص شده می‌توانند پژوهشگر برتر را انتخاب کنند.

نیازآذری با توجه به حضور جدی و پررنگ واحدهای استان در نمایشگاه هفته پژوهش، افزود: همه واحدهای استان ملزم به ارائه و نمایش محصولات و دستاوردهای خود در نمایشگاه هستند و برای هماهنگی بیشتر در این زمینه با معاون پژوهشی واحد ساری و مدیر مرکز رشد واحد ساری که مسئولیت آن را به عهده دارند همکاری کنند.

وی گفت:حضور واحدها و دستاوردهای آنها در این نمایشگاه یکی از معیارهای سنجش واحدها و روسای واحدها و عملکرد آنهال در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و درآمدزایی است.



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.164 seconds.